Monday, July 19, 2010

FUCK U 2

<< 我是一个很随便的人 , 你对我好我就对你好 >>

曾几何时 , 在 星爷 的一部电影 里 听过这句话
过后 , 觉得这句蛮好用 而且是不需要负上任何责任 的 语术
我就大略说明这句话 的意思
“ 我其实非常随和 , 只要人家对我好 , 我就会对人家好 ”
在这里 我又将 横线的 句子 再度分析
“ 你一定要对我有礼貌 , 看到我要跟我打招呼 如果 你不对我打招呼 , 我就不会应你 ”
“ 只要你做的是 让我感觉你有对我好 , 酱我就会对回你好 ”

假设每个人要<感觉>到人家先对你好 , 酱 是否全部人就不需要对人家好先
而是等着人家对你好

这种幼稚的举止就好像 我小学时 会有人突然告诉 我 :“ 我今天不要跟你好 ”
有问题有意见 , 就该当机立断 解决掉
而不是想着 “ 要不要 跟你好 ”

你 有听过一个最最最经典 的 句子
“不要问政府应该为你做什么 , 而是想你应该为政府做什么 ”
如果UTAR president 那这句来 打 我们这堆UTAR 生 的话 ,
我就会呛回他 :“ I have pay RM XXXXX to you per sem , why cant I demand something from you … … is it a fair trade ”
如果NAjib 或 区议员 用这句来 打 Malaysian 的话 ,
你就应该说 :“ saya bayar cukai kepada kamu , apa yang telah kamu buat untuk saya ? ? ? saya pilih kamu buat barang untuk saya , bukan saya buat barang untuk kamu”
Specially to UTAR SRC
> > > IF the UTAR parking can be solve , then it had been solve few years ago but not NOT now
>>> UTAR got > 1000 student it only give 226 car sticker to us ? ? ?
>>> I pay facilities fee to UTAR , UTAR staff get salary from UTAR , buy why UTAR employee can get the parking without any sticker ( each sticker RM 100 and can only get it by LUCK)
FAIR ? ? ?

Specially to 38 kia
>>> something not related to you and doesn’t benefits you , please don’t do it ,even you know , you cant do anything … go study better
>>> IF you have parents who have smoking habit and they advise you don’t smoke … is it ridiculous ~~~~~~ even you also cant take care yourself , why you stil wanna help others … save yourself 1st